poniedziałek, 13 maja 2013

Maj

Kwitnący maj w ogrodzie najpiękniejszy miesiąc roku!
Maj w przyrodzie i coraz obficiej pojawiające się różnobarwne kwiaty,
 zmienia świat nie do poznania.

W maju wiosna rozwinęła swój skarbiec rajskiego ogrodu,
 delikatny zapach kwiatów i muzykę pszczół.
Kwitnące drzewa owocowe w sadach i ogrodach
 słońcem rozjaśnionych zachwycają oczy.
Drzewa owocowe rozwijają swoje pąki kwiatów
 z nastaniem prawdziwie ciepłych dni.
 Trwa to krótko zaledwie kilka dni,
 ale są powodem do entuzjastycznego przywitania wiosny.
To najpiękniejsza a zarazem i najpracowitsza pora roku.

Uff...kilka dni maja były czasem bardzo pracowitym
 w tym roku  z powodu opóźnionej wiosny.
  Spokojnie teraz w oczekiwaniu na deszcz
 mogę popatrzeć na rozwijające się cuda natury.
Utrwaliłam w między czasie kilka zdjęć.
Pomyślicie sobie, że powtarzam się...
  dla mnie prawdziwa wiosna zaczyna się od kwitnących drzewek owocowych.

Czereśnia największe drzewo, 
które co roku zakwita pierwszego maja...
żal mi ściąć, owoce ma przepyszne.


Druga zakwitła opóźniona brzoskwinia


Trzecia zakwitła wiśnia też opóźniona



Śliwa Renkloda Ulena


Śliwa gierka Zwykła




Majowe sady

Nie wiem czy jest coś piękniejszego
niż owocowe drzewa
zwiewną szatą kwiatów odziane
jak koronkowa kreza.
Czy czar ich tak zniewala,
bo kwitną przez dni parę,
a ja gdy na nie patrzę to zapominam,
że świat nie jest rajem?
Zanurzam wzrok w ich koronach
i nie widzę nic wokół przez chwilę.
Życie nie jest bajką
lecz ja wtedy przez mgnienie
w baśni żyję.

Małgorzata Pilacińska



Pozdrawiam wszystkich... pięknie, majowo:))


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz